UPDATE : Kronologi Kes Bunuh Adik Nursyafiqah Abdullah




17 Januari 2014: Nursyafiqah Abdullah kanak-kanak umur 2 tahun dilaporkan hilang oleh ibunya dan laporan polis telah dibuat.
Rabiatul Adawiyah Mamat, 28, sebelum itu dilaporkan meninggalkan kanak-kanak itu didalam keretanya yang tidak berkunci, untuk bertemu dengan rakannya di sebuah restoran di Kuala Paka. Apabila dia kembali ke keretanya, anaknya itu didapati hilang.
21 Januari 2014: Seorang pengawal keselamatan telah menemui mayat kanak-kanak 2 tahun dalam keadaan mula mereput selain ada kesan darah kira -kira jam 3.30 petang. Penemuan itu dibuat sejurus terhidu bau busuk yang datang dari sebuah rumah kosong di Taman Perumahan Permint Seberang Paka, Terengganu
22 Januari 2014: Polis sedang memburu orang pertama yang muat naik foto pembunuhan Nursyafiqah Abdullah dilaman sosial. 4 suspek termasuk ibu ditahan polis kerana disyaki terlibat dalam kes bunuh Nursyafiqah Abdullah. Si ibu sebelum ini dipercayai membuat laporan palsu mengenai kehilangan anaknya semata-mata mengaburi pihak polis. Kesemua suspek ditahan dalam keadaan khayal dipercayai akibat pengaruh dadah.
23 Januari 2014: Siasatan terus dijalankan dan pihak polis yakin kes akan selesai dalam masa yang terdekat
Gambar Kes Bunuh Nursyafiqah Abdullah
kejamkanak2
kejamkanak3
kejamkanak4
Senarai Identiti 4 Suspek Kes Bunuh Nursyafiqah Abdullah
1) Ahmad Faizal Bin Abd Wahid (Faizal Bongkok) (B1)
2) Rabaitul Adawiyyah Binti Mamat (Beah) (ibu si mati) (B2)
3) Zamari Bin Ahmad (Zamri Gomeng) (B3)
4) Sofian Hadie Bin Mohd Nor (Pian) (B4
Gambar Suspek Kes Bunuh Nursyafiqah Abdullah
suspek


Sumber: Kes Nursyafiqah Abdullah Budak 2 Tahun Mati Dibunuh | melvister.com 

Ulasan