PELIK TAPI BENAR:Kilang Pemprosesan Mayat Di Russia

Adakah anda percaya atau tidak di negara Rusia terdapat sebuah kilang yang beroperasi untuk memproses mayat. Tetapi itulah hakikatnya di mana kilang tersebut sememangnya wujud di dunia ini dan aktif memproses organ mayat-mayat yang tidak dituntut.

Namun, lebih mengejutkan apabila kilang yang terletak di Rusia ini akan mencuri buah pinggang, kornea mata dan lain-lain bahagian tubuh mayat untuk dijual. Hasil jualan organ itulah yang menjadi sumber pendapatan mereka bagi membiayai gaji kakitangan yang menguruskan operasi kilang tersebut.
Kilang ini kelihatan sangat ngeri di mana mayat-mayat akan dihimpunkan dalam satu bilik dalam keadaan berselerak dan seolah-olah tidak berharga lagi. Mayat-mayat tersebut hanya dibiarkan terlentang di mana-mana saja sebelum operasi membedah untuk mengeluarkan organ dilakukan.
Suasana seperti ini sungguh kejam bukan? Pastinya kilang ini dipenuhi dengan bau-bauan yang kurang enak!. Dan tidak mustahil juga menjadi kilang paling menyeramkan di dunia.
Sudah semestinya keberanian, semangat yang kuat serta memiliki hati yang keras untuk para pekerja yang berada di kilang itu. Jika lemah semangat mana mungkin mereka mampu untuk memproses mayat-mayat tersebut.

kilang2
Mayat-mayat dikumpul didalam sebuah bilik.
kilang3
Mayat yang terbiar.
kilang4
Pekerja dapat bekerja tanpa rasa takut.
kilang5
Biji mata yang telah dibotolkan.
Mayat-mayat tersebut sebenarnya (mangsa) adalah mayat-mayat yang dikutip daripada pemandu mabuk yang telah meninggal dunia akibat kemalangan, orang yang tinggal bersendirian dan mati kesejukan, penjenayah yang ditembak mati dan mayat-mayat yang tidak dituntut oleh ahli keluarga. Malah, golongan kanak-kanak juga turut menjadi sasaran mereka.
Seterusnya, selain daripada organ-organ dalaman beberapa bahagian badan juga akan dijual kepada beberapa universiti di seluruh dunia. Tulang pula akan dieksport kepada farmasi di Ireland manakala negara Jerman membeli tulang-temulang manusia itu untuk membuat gigi tampalan.
Namun, bukan hanya Rusia, negara India juga dikatakan mempunyai kilang yang serupa iaitu untuk memproses organ-organ manusia untuk eksport. Mungkin juga kerana bilangan penduduk yang ramai maka mayat-mayat sering tidak dituntut atau gagal disempurnakan dengan baik.
Tidak mustahil juga jika ada ahli keluarga yang menjual mayat kerana tidak mampu untuk mengadakan majlis pengebumian. Hal ini terbukti kerana terdapat mayat-mayat dibiarkan hanyut di Sungai Gangga begitu sahaja kerana tidak mampu diuruskan oleh ahli keluarga.
Oleh yang demikian, berhati-hatilah andai kita berada di luar negara kerana pelbagai ancaman boleh terdapat di mana-mana malah tidak mustahil juga berlaku di negara sendiri. Elakkan berjalan berseorangan terutamanya pada waktu malam khasnya kaum wanita malah tidak mustahil berlaku kepada lelaki juga.

7 ulasan:

  1. perghhhh.... ini baghu jual oghang ada untung...... udah takde nilai dah organ kite ni di mate manusia... itu yang dijuei macam barang dagangan jeeee

    BalasPadam
  2. pergh....hebat sp yg boleh bekerja tu
    http://wafiqulya.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. ooo..kalau cerita ni mmg betul
    di kolej kami ni pun memang beli mayat yang telah diawetkan dari Russia.
    Kolej kitorang beli satu mayat dengan harga RM2.5juta untuk tujuan pembelajaran
    http://infoaday.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. SEORANG ibu memeluk "baby"nya yang baru lahir. Diasuh bagai "menatang minyak yg penuh." Dimandi, didodoi, disuapkan makan...Hingga dia berkata kalu aku Xmakan pun tak apa, asal anak aku dapat makan itu dan ini... Kemudian anak itu dari remaja membesar dewasa. Bayangkan yang dibelah, dicuri part mayat tu "baby" yang dulu diasuh sedemikian rupa! Arghhh, sekarang ni dah jadi komoditi bines pulak...patut la Zionis Israel bunuh pemuda Palestin dan jual body part dia, pasal buat "untung bisnes" hua!hua!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Statement awak buat saya menangis......

      Padam
  5. Jauhkanlah dari negara kita..ngeri tengok..

    BalasPadam

Macam-macam kan! Apa Kata Anda?