Pertandingan Ciuman paling Lama Sempena Sambutan Hari Valentine

PATTAYA: Ada-ada saja cara orang menyambut Hari Valentine. Di Pattaya, Thailand, sebuah lumba berciuman akhir diadakan untuk memecahkan rekod dunia.

Perlumbaan tahun ini diikuti oleh tujuh pasangan. Mereka harus berciuman bibir sepanjang masa tanpa rehat sama sekali. Kalau mahu makan atau minum, misalnya, harus melakukannya dengan sedutan.

Selama tiga jam pertama peserta sama sekali tak boleh ke tandas. Setelah itu, mereka baru dibenarkan ke tandas bersama pasangan mereka dengan bibir tetap melekat satu sama lain. Mereka juga didampingi juri untuk memastikan bahawa peraturan tidak dilanggar.

Lumba ciuman ini bermula sejak Ahad, 12 Jan kelmarin, dan akan berlanjutan hingga Hari Valentine pada 14 Februari besok. Pemegang rekod ciuman akhir saat ini adalah warga Thailand bernama Lakkana Tiranarat, 31, yang berciuman dengan suaminya tahun lalu selama 46 jam, 24 minit, dan 9 saat!

Lakkana pun kembali turut serta dalam pertandingan kali ini dan berharap boleh mencetak rekod baru.

"Kami akan cuba melakukan lebih baik dari tahun lalu, tapi mungkin hanya sedikit lebih lama saja. Kami ingin tahu bagaimana ketangguhan peserta lain, tapi pokoknya kami akan lakukan yang terbaik, "ujar Lakkana.

Lantas apa sih hadiah yang diperebutkan? Sebentuk cincin berlian bernilai 100,000 baht atau bernilai Rp29, 1 juta dan voucher hotel. Bonus yang lain mungkin adalah badan pegal dan bibir yang mongel.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Macam-macam kan! Apa Kata Anda?