Kenapa Wanita Suka Pada Lelaki yang Berjanggut?



Janggut  lebat yang dimiliki lelaki ternyata menjadi daya tarik tersendiri bagi wanita. Di mata wanita, janggut memberikan pesona yang membuat lelaki jadi lebih menarik.


Lelaki identik dengan penampilan yang macho dan jantan. Salah satu cara mendapatkannya yakni dengan menumbuhkan janggut. Dengan sifat tersebut, mereka bukan saja menarik tetapi juga terkesan maskulin.

Kesan macho dan jantan itu pun ternyata diamini wanita. Bagi mereka, lelaki yang memiliki janggut kelihatan lebih macho dan maskulin. Tak hanya itu, janggut juga membuat lelaki jadi terlihat lebih menarik dan seksi di mata wanita. Rupanya, hal ini pula yang membuat para penyelidik ingin mengetahuinya lebih lanjut, seperti dilaporkan Cosmopolitan.

Sebuah penelitian baru yang dimuatkan di 'Journal Behavioral Ecology' mencari, bahawa lelaki kelihatan lebih macho ketika dia mempunyai janggut. Para penyelidik mendapati kecenderungan tersebut berkaitan hubungannya dengan rahang. Janggut membuat rahang lelaki kelihatan lebih besar dan membuatnya kelihatan lebih agresif ketika marah, daripada lelaki dengan wajah bersih tanpa janggut.

Kajian lain juga mendapati hal yang menarik. Ternyata, sebahagian orang berpendapat bahawa lelaki berjanggut kelihatan lebih pintar, percaya diri, dan dewasa.

Jadi bila anda ingin kekasih kelihatan lebih pintar dan percaya diri, mintalah ia untuk memelihara janggutnya. <

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Macam-macam kan! Apa Kata Anda?