Bagaimana Matematik Dapat Menemukan Nombor Telefon Bimbit Dan Usia Anda!


Matematik memang unik, tapi tak ramai yang mengetahuinya, ramai yang membenci subjek ini kerana dikatakan sukar dan memeningkan kepala.


Selain keindahan matematik yang banyak orang tak tahu, matematik juga dapat menemukan nombor telefon bimbit dan usia korang! nak tahu cara-caranya? ok, boleh buat pengiraan seperti di bawah, sila gunakan kalkulator untuk memudahkan pengiraan!

1. Lihat no telefon korang,ambil 2 nombor yang belakang tu
contoh 012-3456789.. ambil 89 tu dan
2. Darab (x) 2
3. Tambah (+) 5
4. Darab (x) 50
5. Tambah (+) usia korang
6. Tambah (+) 365
7. Tolak (-) 615
ok. sekarang korang dah ada jawapan? 2 nombor di hadapan adalah 2 nombor belakang telefon bimbit korang, manakala 2 nombor di belakang adalah usia korang sekarang! betul tak? like kalau setuju..ekeke

2 ulasan:

  1. same lah... btw, anda dah dapat jawapan untuk soalan einstein tu?

    BalasPadam
  2. Tanpa NamaOgos 12, 2012

    dh kita kena masukkan nombor telefon dgn umur kita kt situ.. mmg la dpt.. aku ingatkan x perlu masukkn umur kita..

    BalasPadam

Macam-macam kan! Apa Kata Anda?