Kaki berlipat hingga muka

GEORGETOWN: Mayat seorang pekerja kontrak ditemui dalam keadaan kakinya berlipat hingga ke muka selepas dihempap dinding konkrit pondok pengawal yang masih dalam pembinaan di kawasan perumahan di Sungai Ara, Bayan Lepas, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, mangsa yang dikenali sebagai Maksum, 37, berasal dari Jawa, Indonesia, meninggal dunia di tempat kejadian.


Rakan sekerjanya yang dikenali sebagai Dany, 24, pula parah apabila cedera di kaki, tangan dan kepala.

Mangsa terperangkap selepas tersepit di bawah dinding konkrit yang dibina untuk bumbung pondok pengawal keselamatan di kawasan pembinaan perumahan berkenaan.

Gambar xde lah..


Difahamkan, mangsa dan rakannya itu menampal simen sebelum dinding konkrit berkenaan runtuh lalu menghempap mereka.


Sepasukan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Bayan Baru dikejarkan ke tempat kejadian dan mengambil masa hampir sejam untuk mengeluarkan mangsa yang tertindih.

Ketika tinjauan di tempat kejadian, seorang rakan mangsa yang dipercayai tinggal sekampung dengannya di Indonesia bergegas ke tempat kejadian selepas mendapat panggilan daripada rakan sekerja mangsa. Dia yang bekerja di Bayan Baru itu sedih dengan kejadian terbabit dan enggan ditemu bual.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Mohd Hatta Mohd Zain ketika dihubungi mengesahkan kejadian terbabit dan polis masih menjalankan siasatan lanjut mengenainya.

“Mangsa yang meninggal dunia dihantar ke Hospital Balik Pulau untuk bedah siasat, manakala rakannya dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP).


“Ketika ini kejadian diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya.


Menurutnya, berdasarkan maklumat awal didapati mangsa yang sudah berkahwin dipercayai baru seminggu ke sini untuk bekerja.

Ulasan