INFO:5 Cara Tahan Lama Di Ranjang.

Seperti yang kita tahu, lelaki cenderung untuk mengalami orgasm lebih cepat dari perempuan. Kebanyakan mereka tidak dapat tahan lama. Biasanya lelaki apabila melakukan hubungan seks akan
mengalami ejakulasi lima hingga sepuluh minit pertama manakala masa purata bagi perempuan adalah sepuluh hingga lima belas minit. Di sebabkan itu permainan foreplay adalah penting supaya wanita akan terangsang sepenuhnya apabila anda mula melakukan hubungan seks dan mereka cenderung untuk mengalami orgasm lebih awal dari anda. Namun, ada juga perempuan yang memang liat untuk mengalami orgasm sehingga mengambil masa lebih 30 minit untuk mereka mengalami orgasm. Ini terjadi mungkin di sebabkan memang sifat wanita itu memang susah untuk mengalami orgasm. Untuk memberi kepuasan pada isteri anda, artikel ini akan memberi anda lima cara berkesan untuk anda tahan lama di ranjang. 

1. Timing rangsangan. 
Bermain masa dengan ejakulasi anda. Apabila anda terasa ingin mengalami orgasm, anda tarik penis anda dari vagina dan biarkan ketegangan orgasm berkurangan. Untuk elakkan isteri anda hilang sensasinya, anda undur penis anda dan ubah pada posisi yang lain pula. Anda juga boleh meramas buah dada isteri anda dan mencium bahagian G–spot atau mejilat biji kelentit sambil mengurangkan ketegangan orgasm anda untuk lebih tahan lama. Selepas beberapa ketika, anda teruskan kembali persetubuhan dengan isteri anda. 
2. Posisi seks 
Membolehkan anda meletakkan penis anda lebih dalam di dalam vagina isteri anda. Cara kedua adalah memastikan penis anda boleh menjolok vagina isteri anda lebih dalam lagi. Salah satu caranya adalah melalui posisi duduk di mana perempan meluruskan kakinya dan anda bersetubuh sambil duduk. Masukan penis dalam ke lubang vagina akan merangsang isteri anda untuk mengalami orgasm lebih cepat dari anda dan anda lebih tahan lama. 
3. Pakai kondom 
Cara ini mungkin anda tidak akan ikut tetapi ia berkesan untuk memanjangkan masa di ranjang. Pemakaian kondom menyebabkan zakar anda tidak mudah terangsang anda akan dapat tahan lama sebelum orgasm. 
4. Melancap atau blowjob sebelum bersetubuh. 
Anda boleh melancap sebentar di bilik air sebelum bersetubuh. Ejakulasi kedua selalunya akan mengambil masa yang agak lama untuk keluar. Selain melancap, anda juga boleh minta isteri anda untuk blowjob zakar anda sehingga keluar air mani. Ini akan membantu anda lebih tahan lama. 
5. Tukar rentak. Apabila anda rasa ingin keluar tetapi isteri anda belum, anda boleh memperlahankan kayuhan zakar anda. Lakukan tujahan laju dan perlahan secara berselang seli. Apabila anda sudah rasa ok, anda lajukan kembali rentak persetubuhan supaya anda tahan lama. Semoga petua tahan lama ini dapat membantu anda.

Ulasan